Wachttijd

Op dit moment is de wachttijd tussen uw aanmelding en uw intakegesprek 4 weken.
Dit kan per behandelaar verschillen dus wanneer u kiest voor een specifieke behandelaar kan de wachttijd langer zijn.

Na het intakegesprek starten we direct met de behandeling; er is dus geen wachttijd tussen intakegesprek en de start van de behandeling.

Wanneer u de wachttijd bij ons te lang vindt, kunt u uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Zorgverzekeraars hebben aangegeven voor hun klanten binnen 6 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek te regelen en start van behandeling binnen 10 weken. Dat hoeft dus niet bij ons te zijn. Zij helpen je met het vinden van een andere hulpverlener die eerder ruimte heeft. De genoemde 4 en 10 weken zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Een wachttijd is nooit fijn maar onvermijdelijk. Wij doen ons best voor een zo kort mogelijke wachttijd maar willen dit niet ten koste van de kwaliteit van onze behandelingen laten zijn.